
ELS 3 REPTES
Nom dinàmica: ELS 3 REPTES
Tema: cohesió de grup, treball en equip, comunicació no verbal, resolució de problemes i confiança.
Edat: a partir de 10 anys
Nombre de participants: 20-25
Objectius:
- Fomentar la col·laboració i la coordinació entre companys.
- Millorar la comunicació no verbal i la capacitat d'escolta.
- Promoure l'agilitat mental i física en un ambient lúdic.
- Reforçar la cohesió del grup mitjançant reptes divertits.
Durada: 30-45 minuts
Material: diaris vells o fulls de paper gran (mínim 1 per alumne), cadires i altaveu per posar música.
Espai: aula
Desenvolupament:
Repte 1: Compte cooperatiu
- Tota la classe fa un cercle.
- Han d'intentar comptar fins a 20, una persona cada número i de forma intercalada.
- Si dues persones parlen alhora, es torna a començar.
- No poden fer cap senyal ni acord previ.
- Objectiu: escoltar, observar, confiar i coordinar-se sense lideratges clars.
Repte 2: Pont cooperatiu.
- En grups de 6 alumnes, cada un rep una fila de papers de diari (un full per cada un).
- El grup s'ha de posicionar sobre els papers de diari sense trepitjar el terra.
- El/la dinamitzador/a dona una consigna com: ordenar-se de petit a gran segons edat, de més alt a més baix o pel color de la roba de més clara a més fosca.
- No poden baixar del paper durant la prova.
- Objectiu: comunicació, estratègia, treball físic en equip.
Repte 3: Les cadires.
- Es divideix la classe en 2 grups grans. Cada grup forma un cercle de cadires.
- Es posa música i tots ballen al voltant del cercle.
- Quan para la música, tothom ha de pujar a sobre d'alguna cadira sense tocar el terra.
- Després de cada ronda, es treu una cadira.
- Han de torbar la manera de cabre-hi tots junts (col·laboració, força, equilibri, confiança).
- Guanya el grup que aconsegueixi aguantar més temps sense tocar el terra.
Avaluació:
S'han implicat en l'activitat?
Han tingut una bona actitud al llarg de l'activitat?
Han sapigut gestionar les emocions de frustració i buscar sol·lucions col·lectives?
Observacions:
L'activitat ha permès treballar de manera efectiva i equilibrada aspectes fonamentals com la col·laboració, ambient de joc, cooperació, actitud...
Tots els participants han participat activament i amb entusiasme, contribuint a l'èxit global de l'activitat. El grup ha mostrat una gran maduresa en el desenvolupament de totes aquestes competències, i l'ambient generat ha sigut molt positiu i enriquidor.
Recursos adients i relacionats:
- Altaveu i música per al repte 3.
- Diaris o papers reutilitzables.
- Espai ampli i segur.