
EL RACÓ DE LES CARTES
Nom dinàmica: EL RACÓ DE LES CARTES
Tema: cohesió grupal
Edat: a partir de 10 anys
Nombre de participants: 20-25
Objectius:
Fomentar la cohesió grupal
Desenvolupar l'empatia i el respecte
Millorar l'autoestima
Fomentar la comunicació positiva
Establir un ambient d'agraïment i motivació
Fomentar la responsabilitat
Fomentar la creativitat i el treball manual
Durada: 1 setmana
Material: fulls en blanc o de colors, rotuladors, llàpissos de colors i elements per decorar.
Espai: aula
Desenvolupament:
Començarem l'activitat explicant als alumnes que l'objectiu és crear un ambient de positivitat i respecte a l'aula, on podran valoritzar les qualitats positives dels altres i rebre retroalimentació positiva dels companys.
Els alumnes hauran de confeccionar un sobre personalitzat on posaran el seu nom, així els companys sabran on han de posar les notes.. A dins es col·locaran notes amb comentaris positius per motivar a la persona i ajudar a millorar la seva autoestima. Els sobres es penjaran a classe en una paret.
Un cop hagin fet el sobre, es farà el sorteig i a cadascú li tocarà un altre company. Ho hauràn de mantindre en secret per així al final endevinar qui els hi ha posat les notes positives.
Una setmana després posare'm als alumnes en una rotllana i cadascú agafara el seu sobre, hauran d'anar dient qui creuen que els hi ha fet totes les notes i si no ho endevinen, el company dirà qui és.
Quan ja estiguin tots, es farà un tancament
Avaluació:
S'han respectat com a grup classe?
S'han unit més i s'han conegut una mica més?
Han comunicat coses positives respecte als altres companys?
Estaven motivats a fer l'activitat?
Han estat responsables?
Han confeccionat un bon sobre per posar les notes?
Variants: Fer variants per a nens/es de 12-14 anys companys en un equip de bàsquet d'una escola de La Mina.
Començarem l'activitat explicant als alumnes que l'objectiu és crear un ambient de positivitat i respecte a l'aula, on podran valoritzar les qualitats positives dels altres i rebre retroalimentació positiva dels companys.
Els alumnes hauran de confeccionar un sobre personalitzat on posaran el seu nom, així els companys sabran on han de posar les notes. A dins es col·locaran notes amb comentaris positius per motivar a la persona i ajudar a millorar la seva autoestima. Els sobres es guardaran en una caixa i així cada dia que toqui entrenament es treuran i, un per un posarà la nota en un lloc apartat, així ningú sap qui li posa les notes.
Un cop hagin fet el sobre, es farà el sorteig i a cadascú li tocarà un altre company. Ho hauràn de mantindre en secret per així al final endevinar qui els hi ha posat les notes positives.
Una setmana després posare'm als alumnes en una rotllana i cadascú agafara el seu sobre, hauran d'anar dient qui creuen que els hi ha fet totes les notes i si no ho endevinen, el company dirà qui és.
Quan ja estiguin tots, es farà un tancament.
Observacions:
L'activitat ha aconseguit el seu objectiu de crear un ambient positiu i de respecte, i ha permès als alumnes conèixer-se millor entre ells. Ha estat una experiència que ha fomentat l'autoconfiança i ha promogut una dinàmica d'agraïment i de valoració mútua dins del grup.
Recursos adients i relacionats:
- Fulls i material per decorar.