EL RACÓ DE LES CARTES

Nom dinàmica: EL RACÓ DE LES CARTES

Tema: cohesió grupal

Edat: a partir de 10 anys

Nombre de participants: 20-25

Objectius:

  • Fomentar la cohesió grupal

  • Desenvolupar l'empatia i el respecte

  • Millorar l'autoestima

  • Fomentar la comunicació positiva

  • Establir un ambient d'agraïment i motivació

  • Fomentar la responsabilitat

  • Fomentar la creativitat i el treball manual

Durada: 1 setmana

Material: fulls en blanc o de colors, rotuladors, llàpissos de colors i elements per decorar.

Espai: aula

Desenvolupament:

Començarem l'activitat explicant als alumnes que l'objectiu és crear un ambient de positivitat i respecte a l'aula, on podran valoritzar les qualitats positives dels altres i rebre retroalimentació positiva dels companys.

Els alumnes hauran de confeccionar un sobre personalitzat on posaran el seu nom, així els companys sabran on han de posar les notes.. A dins es col·locaran notes amb comentaris positius per motivar a la persona i ajudar a millorar la seva autoestima. Els sobres es penjaran a classe en una paret.

Un cop hagin fet el sobre, es farà el sorteig i a cadascú li tocarà un altre company. Ho hauràn de mantindre en secret per així al final endevinar qui els hi ha posat les notes positives.

Una setmana després posare'm als alumnes en una rotllana i cadascú agafara el seu sobre, hauran d'anar dient qui creuen que els hi ha fet totes les notes i si no ho endevinen, el company dirà qui és.

Quan ja estiguin tots, es farà un tancament

Avaluació:

  • S'han respectat com a grup classe?

  • S'han unit més i s'han conegut una mica més?

  • Han comunicat coses positives respecte als altres companys?

  • Estaven motivats a fer l'activitat?

  • Han estat responsables?

  • Han confeccionat un bon sobre per posar les notes?

Variants: Fer variants per a nens/es de 12-14 anys companys en un equip de bàsquet d'una escola de La Mina.

Començarem l'activitat explicant als alumnes que l'objectiu és crear un ambient de positivitat i respecte a l'aula, on podran valoritzar les qualitats positives dels altres i rebre retroalimentació positiva dels companys.

Els alumnes hauran de confeccionar un sobre personalitzat on posaran el seu nom, així els companys sabran on han de posar les notes. A dins es col·locaran notes amb comentaris positius per motivar a la persona i ajudar a millorar la seva autoestima. Els sobres es guardaran en una caixa i així cada dia que toqui entrenament es treuran i, un per un posarà la nota en un lloc apartat, així ningú sap qui li posa les notes.

Un cop hagin fet el sobre, es farà el sorteig i a cadascú li tocarà un altre company. Ho hauràn de mantindre en secret per així al final endevinar qui els hi ha posat les notes positives.

Una setmana després posare'm als alumnes en una rotllana i cadascú agafara el seu sobre, hauran d'anar dient qui creuen que els hi ha fet totes les notes i si no ho endevinen, el company dirà qui és.

Quan ja estiguin tots, es farà un tancament.

Observacions:

L'activitat ha aconseguit el seu objectiu de crear un ambient positiu i de respecte, i ha permès als alumnes conèixer-se millor entre ells. Ha estat una experiència que ha fomentat l'autoconfiança i ha promogut una dinàmica d'agraïment i de valoració mútua dins del grup.

Recursos adients i relacionats:

  • Fulls i material per decorar.



¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar