L'ARBRE DE LES PORS

Nom dinàmica: ARBRE DE LES PORS

Tema: autoconeixènça i col·laboració

Edat: a partir de 8 anys

Nombre de participants: 20-25

Objectius:

  • Descobrir-se a un mateix

  • Compartir i normalitzar les pors

  • Cooperar amb els companys

  • Saber repartir rols

  • Fomentar la comunicació i l'empatia

  • Practicar l'escolta activa

  • Desenvolupar habilitats plàstiques

  • Fomentar la creativitat

  • Desenvolupar l'expressió oral

Durada: 3h

Material: paper, llapis o bolígraf, cartolines de colors, tisores i cola.

Espai: aula

Desenvolupament:

Començarem parlant una mica sobre les pors. Després explicarem com funcionarà l'activitat i organitzarem que farà cada persona.

Prepararem els materials necessaris i l'espai on realitzarem l'activitat.

Comencarem a repartir els materials i cada persona farà allò que se li ha encomanat, ja sigui dibuixar l'arbre, la decoració que es vulgui posar o les fulles.

Un cop estigui tot fet, es montarà l'arbre i cadascú sortirà a enganxar la seva fulla explicant quina és la seva por.

Quan tothom hagi acabat farem un tancament i una reflexió.

Avaluació:

  • Han sapigut identificar les seves pors?

  • Cadascú ha pogut expressar les seves pors sense sentir-se jutjats?

  • Hi ha hagut escolta activa entre els participants?

  • Hi ha hagut una bona col·laboració i comunicació entre els participants?

  • S'han repartit bé a l'hora de fer les manualitats?

  • Ha participat tothom en la confecció de l'arbre?

VariantsFer variant per a adolescents de 12-14 anys nouvinguts, que estan en un taller del centre cívic del barri

Començarem amb una breu conversa sobre les pors. Explicarem que tothom té pors i que és normal sentir-se així. Aquesta activitat és una manera de compartir-les, no per debilitar-nos, sinó per sentir-nos més forts junts.

Introduirem l'activitat de manera que es visualitzi com un projecte col·lectiu: construirem junts un arbre on cadascú farà una fulla que representarà la seva por. L'arbre serà una metàfora de com les pors formen part de nosaltres, però podem aprendre a conviure amb elles.

Els nens i nenes es repartiran en diferents rols per a confeccionar l'arbre, la decoració i les fulles.

Quan tots els adolescents hagin acabat les seves fulles, es farà un torn on cadascú podrà penjar la seva fulla a l'arbre. A mesura que ho facin, explicaran breument la seva por o per què han escrit o dibuixat el que han posat.

Un cop l'arbre estigui complet, realitzarem una reflexió grupal sobre l'activitat i farem un tancament.

Observacions:

En general, l'activitat ha estat molt positiva i enriquidora. Els nens/es han mostrat una gran capacitat per compartir, escoltar i treballar junts, creant una atmosfera de confiança i col·laboració.

L'arbre creat va ser un reflex tangible de les pors individuals, però també una representació visual del fet que juntament les pors es poden afrontar i compartir.

Aquesta activitat ha complert els seus objectius de fomentar l'expressió emocional, la cooperació grupal i la reflexió sobre les pors, mentre que també ha afavorit la cohesió grupal*i la comprensió mútua.

Recursos adients i relacionats:

  • Papers
  • Material per decorar


¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar