DIRECTOR D'ORQUESTRA

Nom dinàmica: DIRECTOR D'ORQUESTRA

Tema: activació

Edat: a partir de 6 anys

Nombre de participants: 20-25

Objectius:

  • Millorar la comunicació no verbal

  • Fomentar el lideratge afectiu

  • Desenvolupar la capacitat d'escolta

  • Promoure el treball en equip

  • Facilitar la capacitat i la improvisació

Daurada: 30 min

Material: cap material

Espai: aula

Desenvolupament:

Es comença explicant i introduint el joc al grup.

Es posen en rotllana i es tria una persona per a sortir fora de la classe i mentrestant el grup escolleix una altra per ser el director d'orquestra.

Un cop decidit el director d'orquestra es comença a fer un moviment i es fa entrar a l'altre persona.

Aquesta haurà d'adivinar qui és el director a mesura que vagin canviant de moviment.

Un cop acabat el joc es farà una conclusió i un tancament.

Avaluació:

  • Han sigut capaços de comunicar-se no verbalment?

  • Han estat capaços de liderar el grup?

  • Hi ha hagut una bona coordinació entre el grup?

Variants: per a nens de 9-10 anys amb alguna diversitat funcional

1. Moviments senzills: el director d'orquestra hauria de començar amb moviments molt simples i clars (no complexos) perquè tots els nens puguin seguir-los, amb més lentitud si cal.

2. Senyals visuals i auditives: proporcionar indicis visuals (com llums de colors o gestos) per senyalar quan començar i acabar els moviments. També pots utilitzar sons suaus per indicar quan els nens han de canviar de moviment o quan el director es pot canviar.

3. Temps adequat per a tots: és important que els nens tinguin temps per reflexionar i participar sense pressa. Ajusta el temps perquè tots puguin adaptar-se a la seva velocitat.

4. Suport individualitzat: per als nens amb dificultats de comunicació o motrius, és recomanable fer un acompanyament més directe, ajudant-los a identificar els moviments del director i facilitant-los l'adivinació.

5. Reforços positius: reforçar constantment la participació activa i la comunicació amb aplaudiments o paraules d'ànim per crear un ambient de confiança i seguretat.

Amb aquestes adaptacions, l'activitat es manté inclusiva i accessible per a tots els nens, promovent la seva participació activa, el desenvolupament social i la diversió en el grup.

Observacions:

L'activitat va ser molt efectiva per fomentar la participació activa i el treball en grup.

Tots els nens van tenir l'oportunitat de compartir les seves idees i de jugar d'una manera inclusiva i divertida. La coordinació entre els nens va ser excel·lent, i es va aconseguir crear un ambient de respecte i confiança.

Aquesta activitat va ser un gran èxit, ja que va fomentar el treball en equip, la comunicació i la creativitat de manera molt organitzada i fluïda.

Recursos adients i relacionats:



¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar