
CASA MEVA
Nom dinàmica: CASA MEVA
Tema: coneixement
Edat: a partir de 6 anys
Nombre participants: 20-25
Objectius:
Fomentar l'autoestima i l'autoconeixement
Desenvolupar la creativitat i l'expressió artística
Fomentar la comunicació i l'expressió oral
Afavorir la reflexió grupal i la convivència
Potenciar la capacitat d'escolta activa
Fomentar la cohesió emocional del grup
Potenciar l'empatia
Desenvolupar la capacitat de reflexionar sobre l'activitat realitzada
Durada: 1h 30min
Material: Paper, llàpissos de colors o rotuladors
Espai: aula
Desenvolupament:
Començaran l'activitat amb una petita introducció per captar l'atenció dels nens i explicarem clarament el que es fara en l'activitat. Presentarem el concepte i comentarem els objectius.
Es repartiran uns folisi i uns rotuladors per a que puguin pintar la seva casa i plasmar les seves qualitats.
Després cadascú pensara i començara a dibuixar.
Un cop tothom hagi acabat, es posaran en rotllana per posar en comú els dibuixos.
Faran una reflexió grupal sobre l'activitat i un cop acabat tancaran l'activitat amb una conclusió.
Avaluació:
Han après d'ells mateixos en aquesta activitat?
Els ha ajudat a conèixer millor als seus companys?
Han comunicat bé les seves idees?
Han estat escoltant activament als companys?
Variants: Fer variant per a nens/es de 5-6 anys amb problemes d'atenció
Començarem fent una introducció molt breu i explicant l'activitat.
Després començaran a fer la casa donant instruccions clares i donant exemples.
Durant l'activitat farem pauses per donar ànims i posar alguns exemples més.
Quan tots acabin, posarem els dibuixos en comú i fem una reflexió general amb preguntes senzilles.
Finalment farem un tancament.
Observacions:
L'activitat va ser molt exitosa. Va generar una participació activa de tots els alumnes, i va fomentar un ambient de respecte i autoestima.
Els objectius es van complir completament, amb cada nen participant activament en la creació del seu dibuix i en la reflexió final.
Es va aconseguir crear un espai on tothom es va sentir segur i valorat, i on van aprendre a reconèixer i celebrar les seves qualitats i les dels altres.
Recursos adients i relacionats:
- Paper
- Material per escriure