Avaluació grupal
L'estrella d'avaluació
Tema: avaluació
Edat: a partir de 18
Nombre de participants: 30 màxim
Objectius:
- Reflexionar sobre el propi aprenentatge.
- Fomentar l'autonomia.
- Detectar punts forts i febles.
Durada: 20-25 minuts
Material: cartulina de colors i bolígraf.
Espai: aula
Desenvolupament:
A cada alumne se'l donarà dues estrelles, en les quals cada punta representarà un aspecte a avaluar:
- Comunicació: Ens hem escoltar bé entre tots i totes? Ha hagut una escolta activa? Hem compartit les idees i opinions de manera clara i directa?
- Participació: Hem aportat el mateix? Ha hagut equilibri en el treball?
- Respecte: Hem acceptat les opinions diferents a les nostres? Ens hem tractat bé?
- Organització: Hem seguit un ordre i una planificació? Hem complert amb els rols establerts?
- Resultats: Hem aconseguit els objectius? Estem satisfets amb el resultat?
Una estrella servirà per avaluar les dinàmiques fetes tant amb la Pilar com les que han fet els companys i les companyes, i l'altra per avaluar com ha sigut i ha estat el grup classe durant el curs.
A més a més, cada persona haurà d'escriure darrere de cada estrella, aspectes a millorar sobre el que s'avalua.
Avaluació:
L'educadora escriurà a la pissarra els 5 aspectes de cada punta de l'estrella, és a dir:
- Comunicació
- Participació
- Respecte
- Organització
- Resultats
Seguidament, agafarà totes les estrelles en dos pilars, en un piles s'agruparan les que avaluen les dinàmiques, i en l'altre pilar les que avaluen la classe durant el curs.
El grup traurà conclusions a mesura que les estrelles es van llegint i es trobarà de cada estrella un aspecte a millorar i un aspecte fort del grup.