Autoconeixença

La meva motxilla invisible

Tema: autoconeixença

Edat: 19-20 anys

Nombre de participants: 25-30

Objectius

  • Prendre consciència de què portem dins nostre (emocions, valors, pors, fortaleses). 
  • Reflexionar sobre com ens afecten aquestes càrregues o recursos.
  • Fomentar el respecte i la comprensió dins del grup.

Durada: 1 hora

Material:

  • Fulls amb el dibuix d'una motxilla buida (o cartolines on la dibuixin) 
  • Llapis, bolígrafs, retoladors, colors 
  • Música suau per ambientar

Espai: aula

Desenvolupament:

1. Introducció (10 min): Es presenta la metàfora de la "motxilla invisible": tots portem una motxilla on hi ha les nostres experiències, emocions, valors, preocupacions, somnis… 

2. Omplim la motxilla (20-25 min): Els participants escriuen o dibuixen dins la motxilla: ○ 3 coses que consideren fortaleses pròpies ○ 2 coses que els pesen o els preocupen ○ 2 valors que consideren importants ○ 1 somni o objectiu de futur 

3. Compartició en parelles (15 min): De manera voluntària, comparteixen amb una altra persona alguns elements de la seva motxilla. S'enfoca en l'escolta activa i el no judici. 

4. Posada en comú opcional (10 min): Qui vulgui pot compartir alguna cosa amb tot el grup. Es fa des del respecte i la llibertat de no compartir si no es vol. 

5. Tancament reflexiu (5 min): Pregunta de cloenda: "Què m'he adonat que porto a la meva motxilla i no n'era conscient?" Es pot fer per escrit o verbalment.

Avaluació:

  • L'activitat estava ben adaptada al nivell maduratiu dels alumnes?
  • Han identificat almenys una fortalesa personal?
  • Han reflexionat sobre alguna preocupació o emoció que porten dins? 
  • S'han sentit còmodes compartint (o escoltant) en parella? 
  • S'han sentits escoltats/des amb respecte? 
  • Han après alguna cosa nova sobre si mateixos?
  • Els materials han estat suficients i adequats per a tothom?
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar